لمينت دندان و هرآنچه که باید در مورد آن بدانید

تبلیغات در سایت ما

متخصص ایمپلنت

آخرین مطالب سایت:

چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
پشتيباني آنلاين
پشتيباني آنلاين
آمار
آمار مطالب
  • کل مطالب : 27
  • کل نظرات : 0
  • آمار کاربران
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آمار بازدید
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 0
  • ورودی امروز گوگل : 0
  • ورودی گوگل دیروز : 0
  • آي پي امروز : 0
  • آي پي ديروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 18
  • بازدید سال : 96
  • بازدید کلی : 1089
  • اطلاعات شما
  • آی پی : 3.141.202.187
  • مرورگر :
  • سیستم عامل :
  • امروز :
  • درباره ما
    به وبلاگ من خوش آمدید
    خبرنامه
    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



    امکانات جانبی

    لمينت دندان و هرآنچه که باید در مورد آن بدانید

    لمینت های سرامیکی

    لمینت های سرامیکی

     

    با توجه به اينکه توسط لمينت دندان مي توان دندان هايي فوق العاده زيبا را ايجاد کرد که در آن کمترين تراش بروي دندان صورت گرفته لذا شايد اولين راه و طرح درماني در جهت از بين بردن شکل و فرم بد دندان چيزي جز لمينت نباشد.

     

    اما سوال ديگري که مطرح مي شود اين است که ميان لمينت کامپوزيتي و مدل سراميکي چه تفاوت هايي مي تواند وجود داشته باشد؟ اينگونه مي توان گفت که در واقع لمينت دندان که از جنس سراميکي ساخته شده است داراي مقاومت بالاتري بوده و همچنين داراي ثبات رنگ بيشتري نسبت به مدل کامپوزيتي خود دارد. در واقع مي توان گفت مدل سراميکي نسبت به مدل کامپوزيتي داراي زيبايي بيشتري است.

    قيمت لمينت دندان:

    اين نوع درمان زيبايي داراي دو نوع مختلف لمينت سراميکي و کامپوزيتي است که با مواد هاي خاصي از قبيل سراميک يا پرسلن و کامپوزيت ساخته مي شوند که براساس موادي که در آن ها بکار رفته کيفيت آن ها نيز متفاوت بوده و قيمت لمينت دندان را تغيير مي دهد. براي اطلاع گرفتن از اين نوع تعرفه ها بايد طرف قرار داد سازمان ها، نهادها يا بيمه هاي درماني مختلف بوده و با توجه به خدمات دندانپزشکي که هست اين قميت تغيير پيدا مي کند.

    علاوه بر آن دندان هاي شيري چندين مرتبه رويش مي کنند و مجددا از بين مي روند تا جاي خود را به دندان هاي جديد بدهند. اين عمل آنقدر اتفاق مي افتد تا دندان هاي اصلي شروع به پديدار شدن نمايند.

    قيمت لمينت دندان اين روزها بسيار بستگي به مواد اوليه آن دارد و اينکه با چه کيفيتي اين مواد ارائه مي شود. شما نيز قبل از اينکه تصميم به اين کار بگريد حتما با يک دندانپزشک متخصص مشورت هاي لازم را در اين خصوص انجام دهيد. لمينت دندان کامپوزيتي داراي ثبات رنگ به تناسب کمتري بوده و کيفيت آن نسبت به مدل سراميکي کمي پايين تر است براي همين منظور در قيمت نهايي نيز مدل کامپوزيتي ارزان تر است نسبت به مدل سراميکي.

    لبخند زیبا

    لبخند زیبا

     

    اما سوال مهم اينجا است که اصولا چه کساني شرايط استفاده از لمينت را دارند؟

    از اين روش در واقع براي از بين بردن مشکلات خفيف تا حالت متوسط دندان هاي قدامي استفاده مي شود. البته شما اگر داراي عادت دهاني خاصي هستيد مانند دندان قورچه بايد بدانيد که اين امر موجب از بين رفتن و يا شکستن زود هنگام لمينت خواهد شد.

     

    يکي از مهمترين سوالاتي که در اين مورد مطرح مي شود اين است که در هنگام استفاده از لمينت دندان آيا دندان اصلي را بايد تراش داد؟ جواب اين سوال باز مي گردد که به نوع و شکل و فرم دنداني که قرار است بروي آن کار شود. گاهي نياز است تا کمي سطح دندان تراش داده شود و گاهي هم ممکن است اصلا نيازي به اين کار نباشد. در کل اگر هم قرار باشد تراشي بروي دندان ها ايجاد شود بايد بدانيد حجم آن نسبت به زماني که مي خواهيد روکش بروي دندان ها قرار دهيد بسيار کمتر است.

     

    يکي از مهم ترين درمان هاي زيبايي لمينت است که روي سطح جلويي دندان را پوشش مي دهد. اگر دنداني دچار شکستگي، بدرنگي، ترک خوردگي، کجي و بدشکلي باشد براي برطرف کردن اين قبيل مشکلات مي توان از اين پوسته استفاده کرد و در مواردي مي توان به جاي استفاده از ارتودنسي از لمينت بکار برد و درمان مطمئن تر و کم هزينه تر و سريع تري را انجام داد.

     

    انواع لمينت دندان:

    1) سراميکي

    2) کامپوزيتي

     

    زیبایی خنده

    زیبایی خنده

     

    لمينت دندان سراميکي:

    لمينت دندان سراميکي از يک لايه ي نازک شامل شده که حدود 2 ميليمتر است که با جنس پرسلن چيني ساخته شده که از سراميک خاصي است و بعد از اينکه با تراشيدن دندان روي آن چسبانده مي شود بعد از قالبگيري در لابراتور ساخته شده و در قسمت جلويي دندان قرار گرفته. اين نوع پوسته از جنس سراميک و پرسلن ساخته شده است و با باندهاي خاصي بر روي سطح دنداني که تراشيده مي شود نصب مي شود و اين لمينت دنداني در لابراتور ساخته مي شود و بعد از قالبگيري کردن دندان منتقل شده. اين نوع لمينت از نما و ظاهر بسيار زيبايي برخوردار بوده و نور را به دندان منعکس مي کند. از مزايايي که مي توان نام برد مقاوم بودنش در برابر مواد غذايي رنگ دار است و به دليل سطح صيقلي که دارد لکه پذيري کمتري داشته.

     

     

    لمينت دندان کامپوزيتي:

    براي بکار گذاشتن اين نوع پوسته نيازي به قالب گرفتن و لابراتور نيست و شايد نيازي هم به تراشيدن دندان نباشد و به صورت مستقيم کامپوزيت را با استفاده از اشعه روي دندان مي چسبانند و به صورت لايه اي محافظ روي ميناي دندان قرار بگيرد. در مواردي که دندان ها با شکستگي و ترک هاي ريز يا تحليل رفتن مواجه باشند استفاده از لمينت دندان کامپوزيت مي تواند از آسيب ديدگي جلوگيري کرده و به عنوان محافظ روي دندان هاي آسيب ديده را گرفته و براي ميناي دندان مفيد باشد.

     

    به منظور افزايش طول عمر لمينت ها از تکنيک هاي روز دندانپزشکي با کيفيت بالا تاثير گرفته تا جلوه ي طبيعي و به همان مقدار کارايي بالا را ارائه دهد زيرا بعد از انجام درمان دندان ها بسيار خوش فرم و مرتب و خوش رنگ مي شوند و از درخشندگي خاصي در هنگام لبخند زدن و حرف زدن برخوردار مي شود که بسيار قابل ديد است و زيبايي خاصي داشته که با ظاهر قبلي بسيار متفاوت است.

     

    قيمت لمينت دندان کامپوزيتي:

    اين پوسته ي نازک مي تواند با دو مواد خاص ساخته شود تا روي سطح خارجي دندان گذاشته شود و بعد از آن باند شود. اگر از لمينت کامپوزيتي استفاده مي شود بايد براي پرکردن دندان نيز از همان رنگ استفاده کرد و مدت درمان بيشتر مي شود تا بتواند بر روي دندان ها کار کند تا بر اساس شکل و فرم صورت اين هماهنگي را انجام دهد و با توجه به تجربه اي که دندانپزشک دارد مي تواند در يک جلسه از درمان دندان ها را رديف کند و بعد از آن با رعايت کردن بهداشت دهاني درمان را موفق کند زيرا در صورت رعايت نکردن بهداشت در کوتاه مدت اين درمان شکست خورده و با لکه هايي بر روي دندان روبرو خواهد شد و باعث پوسيدگي هايي شده و شايد استفاده نکردن از مواد مرغوب در اين نوع لمينت دندان منجر شود.

    منبع : سایت دکتر علی سجودی https://drsojodi.com/Laminated-teeth

     


    مطالب مرتبط

    بخش نظرات این مطلب


    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







    تبلیغات
    نویسندگان
    ورود کاربران
    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع
    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    تبادل لینک هوشمند

      تبادل لینک هوشمند

      برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان متخصص ایمپلنت و آدرس dentalimplant.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






    آخرین نظرات کاربران
    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    عنوان آگهی شما

    توضیحات آگهی در حدود 2 خط. ماهینه فقط 10 هزار تومان

    به متخصص ایمپلنت امتیاز دهید